Απόφαση Συμβουλίου Επικοινωνίας για διαφήμιση Fresylac Mommy

Απόφαση Συμβουλίου Επικοινωνίας για διαφήμιση Fresylac Mommy

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΑΠΟΦΑΣΗ Αρ. Σ 942  

 

ΑΙΤΟΥΝΤΕΣ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟ ΔΙΚΤΥΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΡΕΦΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΕΛΛΑΔΑΣ (IBFAN GREECE)
ΘΕΜΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

FREZYLAC MOMMY & FREZYLAC PURE”   

 

ΗΜ/ΝΙΑ & ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΛΕΓΧΟΥ Σ / 938 / 19.06.2013
ΗΜ/ΝΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ 02.07.2013
ΗΜ/ΝΙΑ  & ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Σ / 942 / 05.07.2013      

 

ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Φ. ΝΙΚΟΛΟΓΙΑΝΝΗ

Μ. ΦΩΤΙΟΥ

Κ. ΛΙΜΝΙΔΗΣ

Ε. ΣΒΥΡΟΥ

ΕΔΕΕ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ

ΕΔΕΕ

ΣΔΕ

ΣΔΕ

ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ Σ. ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Κ. ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ

Α. ΠΑΛΑΤΖΙΑΝ

 

Β. ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ

Ι. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ

Σ. ΚΟΥΣΚΟΥΚΗΣ

Σ. ΒΑΖΑΚΑΣ

Γ. ΔΕΜΟΥΖΕ

IBFAN GREECE

IBFAN GREECE

IBFAN GREECE

 

IRA MEDIA

FREZYDERM

FREZYDERM

FREZYDERM

FREZYDERM

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΕΔΕΕ – ΣΔΕ – ΕΣΡ

 

Η Πρωτοβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας, όπως προβλέπεται από τον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας και τον Κανονισμό Λειτουργίας, έλαβε υπ’ όψιν της την καταγγελία, αξιολόγησε τα στοιχεία που προσκομίσθηκαν και εξέτασε την υπό έλεγχο επικοινωνία.

 

Καταρχάς η Επιτροπή θα ήθελε να επισημάνει ότι αποτελεί πάγια θέση του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας και των Επιτροπών η επικοινωνία προϊόντων που συνδέεται με θέματα διατροφής και υγείας να αντιμετωπίζεται με εξαιρετική προσοχή, πέραν της καθιερωμένης διαφημιστικής δεοντολογίας, δεδομένου ότι λόγω έλλειψης εξειδικευμένων γνώσεων, τυχόν ασαφείς, ελλιπείς ή υπερβολικοί ισχυρισμοί μπορούν εύκολα να παραπλανήσουν τους καταναλωτές. Επιπλέον, με τον τρόπο αυτό, αναδεικνύεται αποτελεσματικά και ο ουσιαστικός και υπεύθυνος ρόλος που διαδραματίζει η διαφημιστική λειτουργία στην ενημέρωση της κοινής γνώμης.

 

Κατά τη συνεδρίαση δηλώθηκε από την εταιρεία FREZYDERM η οριστική απάλειψη του ισχυρισμού «και αποκλειστικά για το μωρό βρεφικό γάλα FREZYLAC PURE» από τη ραδιοφωνική και τηλεοπτική επικοινωνία καθώς και της απεικόνισης του βρεφικού γάλακτος FREZYLAC PURE από το τηλεοπτικό.

Κατόπιν αυτού η Επιτροπή δεν ασχολήθηκε με την αξιολόγηση των παραπάνω και οι εκπρόσωποι της εγκαλούσας πλευράς εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για τη θετική αυτή πρωτοβουλία της FREZYDERM.

 

Σχετικά με τα υπόλοιπα στοιχεία της επικοινωνίας η Επιτροπή ομόφωνα έκρινε ότι με βάση τα επιχειρήματα που κατά τη διαδικασία διατυπώθηκαν δεν αποδείχθηκε ότι το διαφημιζόμενο προϊόν FREZYLAC MOMMY καλύπτει σε τέτοιο βαθμό και με τέτοιο τρόπο τις διατροφικές ανάγκες της εγκύου ή / και θηλάζουσας γυναίκας ώστε η κατανάλωσή του να θεωρείται αναγκαία.

Επιπλέον, δεν αποδείχθηκε η συμβολή του εν λόγω προϊόντος στην ανάπτυξη του εμβρύου και στο θηλασμό (πολύ δε περισσότερο στην υγιή ανάπτυξή του και στον ποιοτικό θηλασμό).

 

Για τους λόγους αυτούς η Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε ότι οι ισχυρισμοί «… έχω ανάγκη το FREZYLAC MOMMY» και «… που προσφέρει όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά για υγιή ανάπτυξη του εμβρύου και ποιοτικό θηλασμό» στο τηλεοπτικό και «… που είναι αναγκαία για σωστή ανάπτυξη του εμβρύου και ποιοτικό θηλασμό» στο ραδιοφωνικό, δεν τεκμηριώθηκαν επαρκώς, είναι υπερβολικοί, μπορεί να οδηγήσουν σε σύγχυση ή / και παραπλάνηση και ως εκ τούτου προσκρούουν στα άρθρα 3, 5 και 8 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθούν.

Η προθεσμία για τις ανάλογες τροποποιήσεις είναι μέχρι και την Τρίτη 9 Ιουλίου 2013.

 

 

 

Προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας προβλέπεται στον άρθρο 13.Ζ του Κανονισμού της ΠΕΕΕ. Επισημαίνεται ότι με βάση το ίδιο άρθρο η προσφυγή στη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ελέγχου Επικοινωνίας δεν έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα στην εφαρμογή της παρούσας.

Υπενθυμίζουμε σύσταση του Δ.Σ. του ΣΕΕ προς τα εμπλεκόμενα μέρη να μη χρησιμοποιούν ή κάνουν αποσπασματικές αναφορές σε αποφάσεις των Επιτροπών για σκοπούς δημοσιότητας ή προβολής, προκειμένου να αποφεύγονται παρερμηνείες.