Ο Διεθνής Κώδικας και οι παραβάτες του

Ο Διεθνής Κώδικας και οι παραβάτες του

Ο Διεθνής Κώδικας και οι παραβάτες του

Το παρακάτω κείμενο αποτελεί ελεύθερη μετάφραση από την ιστοσελίδα www.kellymom.com (http://kellymom.com/bf/advocacy/trail-of-code-compliancy/) τελευταία αναθεώρηση 11/1/2016

 

Στον δρόμο που χάραξε ο κώδικας εμπορίας υποκατάστατων μητρικού γάλακτος.

Είναι ομολογουμένως πολύ δύσκολο έργο να συμβαδίζουν οι εταιρείες βρεφικών ειδών με τον Διεθνή κώδικα εμπορίας υποκατάστατων μητρικού γάλακτος και να τηρούν τις υποχρεώσεις τους απέναντι του.

Ποιός συμμορφώνεται τελικά και ποιός όχι; Ποιό είναι το κριτήριο που κάνει τον κώδικα να αλλάζει και αναδιαμορφώνεται συνεχώς; Μα φυσικά ο τρόπος λειτουργίας των εταιρειών. Οι εταιρείες συνάπτουν διαρκώς νέες εμπορικές συμφωνίες μεταξύ τους και επεκτείνονται αποκτώντας άλλες θυγατρικές.

Εφόσον μια θυγατρική εταιρεία συγκαταλέγεται στους παραβάτες του κώδικα τεκμαίρεται ότι και η αντίστοιχη μαμά εταιρεία είναι εξίσου παραβατική μιας και έχει υπό την επίβλεψη της την θυγατρική. Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν  η ” καταγωγή” των διανομέων και κατασκευαστών που τηρούν τον κώδικα.

Η εταιρεία που σέβεται τον κώδικα δεν θα πρέπει να δέχεται οποιαδήποτε είδους χορηγία από την εταιρεία που δεν τον ακολουθεί .

Στην περίπτωση της θυγατρικής , η μαμά εταιρεία ελέγχει σαφώς την πολιτική της και την πρακτική που ακολουθεί. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υποκρύπτεται η εξής πρακτική: γίνεται προσπάθεια στις θυγατρικές να ακολουθούνται καθαρές διαδικασίες και να τηρείται ο κώδικας , ώστε οι επαγγελματίες υγείας να συνεχίζουν να συνεργάζονται με την θυγατρική αλλά η μαμά εταιρεία να εξακολουθεί να λειτουργεί παραβατικά απέναντι στον κώδικα.

Η στρατηγική που ακολουθείται αποβλέπει στα προνόμια που αποκομίζει η θυγατρική εταιρεία από τις θετικές αξιολογήσεις των επαγγελματιών υγείας διότι τηρεί τον κώδικα , ενώ οι υπόλοιπες εταιρείες του ίδιου ομίλου εξακολουθούν να τον βάλλουν μεν, να καρπώνονται δε, τα οφέλη αυτής της αντιδεοντολογικής προώθησης που γίνεται μέσω της θυγατρικής τους.

Αυτοί που τελικά λαμβάνουν τις αποφάσεις είναι οι ίδιοι άνθρωποι και για τις δύο εταιρείες και δεν θα πρέπει η μαμά εταιρεία να επωφελείται μέσω της θυγατρικής της την ευμένεια των επαγγελματιών υγείας .

Κάποιες από τις εταιρείες ενός ομίλου είθισται να καλύπτουν με το πέπλο της νομιμότητας τις ενέργειες τους ώστε να αποπροσανατολίζουν για τις υπόλοιπες μη δεοντολογικές βάσει του κώδικα πράξεις του ομίλου, γεγονός που επιδεικνύει ανηθικότητα. Ουσιαστικά, προσπαθούν να απαλλάξουν την μητρική εταιρεία από τις ευθύνες που έχει απέναντι στον κώδικα.

Υπάρχει επιτακτική ανάγκη ξεσκεπάσματος αυτών των πρακτικών ώστε να προστατευτεί η υγεία των βρεφών και θα πρέπει να ενθαρρύνουμε τους επαγγελματίες υγείας να συνδράμουν σε αυτή την προσπάθεια .

Οι εταιρείες δεν θα πρέπει να λειτουργούν ούτε κατ’ ελάχιστη απόκλιση από τον κώδικα και δεν θα πρέπει να ανταμείβονται για φτηνές η ελλείπεις πρακτικές. Ο κώδικας θα πρέπει να εφαρμόζεται ως είναι.

Το να δημιουργείται μια λίστα εταιρειών που μέσα της θα πρέπει να αναφέρονται ποιές εταιρείες σέβονται και τηρούν τον κώδικα και ποιές όχι είναι τουλάχιστον δύσκολο.

Παρακάτω, είναι μια προσεκτικά επιλεγμένη λίστα από τέτοιες εταιρείες που τηρούν / δεν τηρούν τον κώδικα σε ότι μπορεί να σχετίζεται με την σίτιση των βρεφών.

 

Code  violators  (ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ) :

(αναθεώρηση 11/01/2016)

  • All infant  formula  companies
  • Boppy
    (owned by the Artsana Group, maker of Chicco branded infant products which are marketed in a Code violating manner)
  • Brown’s
    (markets infant feeding bottles in a Code violating manner)
  • Evenflo
    (markets infant feeding bottles in a Code violating manner)
  • The First Years
    (markets infant feeding bottles in a Code violating manner)
  • Kiinde
    (markets infant feeding bottles in a Code violating manner)
  • Lansinoh
    (owned by Pigeon, a Code violator and markets the mOmma bottle in a Code violating manner)
  • Medela
    (markets the Calma feeding bottle and nipple in a Code violating manner)
  • Phillips Avent
    (markets infant feeding bottles in a Code violating manner)
  • Playtex
    (markets infant feeding bottles in a Code violating manner)
  • Rumble Tuff
    (markets an infant feeding bottle in a Code violating manner)
  • Tommee Tippee
    (markets infant feeding bottles in a Code violating manner)

 

Companies meeting their obligations under the Code  (ΤΗΡΟΥΝ) :

(αναθεώρηση 11/01/2016)

 

ΠΗΓΗ :

On the Trail of Code Compliancy