Διεθνής Κώδικας FAQ για Επαγγελματίες Υγείας

(?) Έχει κάποια πολιτική χροιά το θέμα με το Διεθνή Κώδικα; Γιατί εγώ σαν επαγγελματίας υγείας χρειάζεται να ανησυχώ για τον κώδικα του WHO και τις αποφάσεις της WHA;

Ο Κώδικας βοηθάει τους επαγγελματίες υγείας σε όλο τον κόσμο με τους ακόλουθους τρόπους:

  • Δημιουργεί ένα συνολικό περιβάλλον πού βοηθά τις μητέρες να κάνουν την καλύτερη δυνατή επιλογή σίτισης
  • Υπογραμμίζει την σπουδαιότητα της αμερόληπτης πληροφόρησης απαλλαγμένης από τις επιρροές της διαφήμισης
  • Υποστηρίζει τους επαγγελματίες στις προσπάθειες τους να παρέχουν πληροφορίες  απαλλαγμένες από διαφημιστικές επιρροές
  • Δρα ως θεμελιώδης υποστήριξη της ηθικής πρακτικής των επαγγελματιών
  • Μας βοηθά να δράσουμε με τρόπο που δεν αποθαρρύνει τον θηλασμό
  • Μας καθοδηγεί στις αλληλεπιδράσεις μας με την βιομηχανία βρεφικών τροφών έτσι ώστε να μην λειτουργούμε ως όχημα προώθησης για αυτούς
  • Βεβαιώνει ότι τα εμπορικά συμφέροντα δεν παρεμβαίνουν στην απεριόριστη υποστήριξη των επαγγελματιών υγείας για τον θηλασμό, με χρηματοδοτήσεις, χορηγίες ή άλλες μορφές εξαγοράς της αφοσίωσης

 

(?) Με ποιούς τρόπους μία εταιρία γαλάτων παραβιάζει τον Κώδικα;

  • Η προώθηση της βρεφικής φόρμουλας ως ισότιμης του μητρικού γάλακτος
  • Ο ισχυρισμός ότι οι πιπίλες/ τεχνητές θηλές λειτουργούν όπως το στήθος
  • Δελεάζοντας τις μητέρες να αγοράσουν το προϊόν με κουπόνια, βραβεία, διαγωνισμούς  ή με δωρεάν δείγματα
  • Δημιουργώντας ένα μηχανισμό για να συγκεντρώνουν τις πληροφορίες επαφής των μητέρων.
  • Η χρήση έντυπου λόγου ώστε να εξιδανικεύουν την χρήση ενός προϊόντος
  • Η χρήση φωτογραφιών βρεφών σε διαφημίσεις
  • Η χορηγία σε επαγγελματίες υγείας
  • Η εξαπάτηση με εκπαιδευτικές συνεδρίες
  • Η προσφορά δώρων

 

(?) Είμαι επαγγελματίας υγείας. Αν νοικιάζω ή πουλάω αντλίες θηλασμού ή άλλα προϊόντα, που κατασκευάζονται από μία εταιρία πού παραβιάζει τον κώδικα, τότε θεωρείται ότι είμαι και εγώ παραβάτης; Ή αν αγοράζω τα προϊόντα και τα «δανείζω» στις ασθενείς και πελάτισσες  μου?

Ο διανομέας προϊόντων είναι στην ίδια κατηγορία για τους κατασκευαστές. Οπωσδήποτε μπορείς να νοικιάζεις ή να πουλάς προϊόντα, απλώς όχι προϊόντα που παραβιάζουν τον Κώδικα.

 

(?) Τι σημαίνει “σχετίζομαι με παραβάτη του Κώδικα”; Πρέπει να αλλάζουν χέρια τα χρήματα ώστε μία οργάνωση ή κάποιο άτομο να θεωρείται ότι σχετίζεται με παραβάτη του Κώδικα;

Οι σχέσεις μπορεί να έχουν πολλές μορφές:

  • Συνεπωνυμία, συνεμπορία
  • Ομιλία (γραφείο τύπου. εκπρόσωπος)
  • Συγγραφή υλικού για παραβάτες του κώδικα
  • Συνεργασία για σχέδια (projects)
  • Aποδοχή χρηματοδότησης, χορηγίας (για την παρακολούθηση συνεδρίων)

 

(?) Κατανοώ ότι η εμπορία μπουκαλιών και θηλών από τις εταιρίες απευθείας  στις μητέρες είναι , πού τις κάνει παραβάτες του κώδικα….αλλά …..σχετικά με τις εταιρίες πού εμπορεύονται σε επαγγελματίες , πώς μπορεί να είναι «καλύτερο» στα μάτια του κώδικα να εμπορεύονται σε επαγγελματίες ; Έτσι και αλλιώς , αυτός δεν είναι ο λόγος πού μαλώνουμε συνέχεια με τους γιατρούς: Επειδή υποκύπτουν στο «κάλεσμα « των εταιριών φόρμουλας”;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το άρθρο 7.2 του κώδικα προϋποθέτει  ότι οι πληροφορίες πού παρέχονται από τους κατασκευαστές πρέπει να περιορίζονται σε επιστημονικά και απτά θέματα

Τέτοιες πληροφορίες δεν πρέπει να υπονοούν ότι η σίτιση με μπουκάλι είναι ισότιμο ή ανώτερο του μητρικού θηλασμού και θα πρέπει να περιλαμβάνουν πληροφορίες πού ξεκαθαρίζονται στο άρθρο 4.2

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το άρθρο 4.2 λέει ότι οι πληροφορίες πρέπει να δηλώνουν

Τα οφέλη και την ανωτερότητα του μητρικού θηλασμού

Την μητρική διατροφή

Την αρνητική επιρροή της μερικής σίτισης με μπουκάλι στον μ.θ

Την δυσκολία ανατροπής της απόφασης  του να μην θηλάσεις

Όπου χρειάζεται , την σωστή χρήση της βρεφικής φόρμουλας

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Εντάξει … για να ανακεφαλαιώσουμε …αναφέρατε νωρίτερα ότι  οί αντλίες στήθους ,δεν καλύπτονται από τον κώδικα και εφόσον ως παρασκευαστής αντλιών στήθους , όπως η AMEDA- δεν διαφημίζεις «τά μπιμπερό» αλλά αντίθετα διαφημίζεις «δοχεία συλλογής», τά οποία δεν παραβαίνουν τον κώδικα και είναι ελεύθερα  για εμπορία απευθείας στις μητέρες …είναι σωστό αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ναι

Μπουκάλια συλλογής και αποθήκευσης διαφημίζονται έτσι και παρουσιάζονται χωρίς θηλές / teats

 

EΡΩΤΗΣΗ

Πρέπει να παραδεχθώ ότι το βρίσκω μπερδεμένο. Ως επαγγελματίας , γνωρίζω ότι  οι αντλίες είναι απαραίτητο κομμάτι στο ταξίδι του θηλασμού, για πολλές μητέρες και χωρίς αντλία, πολλές μητέρες δεν θα συνέχιζαν να θηλάζουν. Παρόλα αυτά , απλώς επειδή οι αντλίες μπορεί να είναι απαραίτητο κομμάτι στο ταξίδι του θηλασμού, αυτό δεν σημαίνει ότι πάντα είναι, και δεν σημαίνει ότι οι μητέρες δεν επηρεάζονται αρνητικά από την άμεση διαφήμιση τους. Τι μπορείτε να πείτε για αυτό;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Οι αντλίες στήθους δεν καλύπτονται από τον κώδικα , και έτσι ο κώδικας δεν μπορεί, να μας βοηθήσει στο τρόπο πού εμπορεύονται οι αντλίες

Εξαιτίας αυτού του τρόπου πολλές  μητέρες αισθάνονται ότι θα τις χρειαστούν

Στις ΗΠΑ πολλές μητέρες θα τις χρειαστούν εξαιτίας της απουσίας εθνικής πολιτικής, για την άδεια μητρότητας . Πολλές από τις μητέρες επιστρέφουν στην δουλειά στις 4-6 εβδομάδες.

Πολλοί από τους επαγγελματίες υγείας αντλούν μεγάλο μέρος του εισοδήματος τους , από την πώληση και ενοικίαση αντλιών. Αυτό μπορεί επίσης να βοηθήσει στην πληρωμή για νοσοκομειακές και κλινικές υπηρεσίες θηλασμού.

Χρειάζεται να:

Συνιστούμε την χρήση αντλιών μόνο όταν χρειάζεται

Διατηρούνται οι αντλίες ορατές (στην αγορά)αλλά όχι να εμπορεύονται επιθετικά στις μητέρες

Διδάσκουμε την άντληση με το χέρι και να την ενθαρρύνουμε , όταν αυτό είναι κατάλληλο.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Τι γίνεται αν μία εταιρία παραβάτης του Κώδικα έχει καλύτερα  προϊόντα από μία πού είναι σύμφωνη με αυτόν?

Τι συμβαίνει όταν δεν τίθεται θέμα ποιότητας του προϊόντος, αλλά διαθεσιμότητας  του σε κάθε περιοχή?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Το πρωτεύον καθήκον μας είναι ο ασθενής (μητέρα).

Προτείνουμε το προϊόν το οποίο νιώθουμε ότι θα βοηθήσει καλύτερα μία συγκεκριμένη μητέρα

Υπάρχουν πολλές αντλίες στην αγορά πού είναι ισότιμες  μεταξύ τους και μπορούν να προταθούν , αν νομίζουμε ότι ταιριάζουν καλύτερα στην κατάσταση.

Οι αντλίες μπορούν να παραγγελθούν από το internet,αλλά είναι δικό μας καθήκον , να αποφασίσουμε τι είναι καταλληλότερο, σε κάθε περίπτωση.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Αφού μας επιτρέπεται να αγοράζουμε και ακόμη να πουλάμε τα προϊόντα

παραβατών του κώδικα, γιατί δεν μας επιτρέπεται να έρθουμε σε συζήτηση ,με την ίδια την εταιρία?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Η συζήτηση με τους παραβάτες του κώδικα έχει πολλές ερμηνείες

Αυτές οι «συζητήσεις» συχνά χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες για λόγους κύρους.

Οι εταιρείες μπορεί να χρησιμοποιήσουν το καλό σου όνομα και την φήμη σου με το δικό τους για να εξουδετερώσουν τυχόν κακή συντεχνιακή συμπεριφορά «Η χχχ και η nestle συνεργάζονται μαζί για να μειώσουν την παχυσαρκία , παρέχοντας στα μωρά την καλύτερη διατροφή ακόμη από την αρχή»

Τι θα συνέβαινε εάν το όνομα σου , ήταν στην θέση των χ.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Τι συμβαίνει στις περιπτώσεις πού οι σύμβουλοι μητρικού θηλασμού και άλλοι επαγγελματίες υγείας αποδέχονται προσκλήσεις από εταιρίες για εκπαιδευτικές συνεδρίες, προϊόντα,  kickback,ή ακόμη και για εργασία

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Αυτό είναι παραβίαση του κώδικα

Οι επαγγελματίες υγείας πρέπει να αρνούνται, όλες τις μορφές χορηγίας από τέτοιες εταιρίες

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Πρόσφατα μία από τις μητέρες με τις οποίες συνεργάζομαι , μού είπε ότι συνάντησε ένα ibclc σέ κάποια έκθεση βρεφικών ειδών, πού ήταν φανερά χορηγία γνωστής εταιρίας formula,επιτρέπεται αυτό?

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Ο κώδικας δεν επιτρέπει την προώθηση προϊόντων εντός κάποιας συγκέντρωσης μητέρων και επιπλέον ή έκθεση βρεφικών ειδών είναι από μόνη της παραβίαση του κώδικα

Ένας  ibclc πού παρευρίσκετε σε κάποια εκδήλωση αυτής της φύσης , θεωρείται ότι συμμετέχει στην χορηγία.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Πού υπάρχει λίστα με τις εταιρείες όπου μπορούμε να κοιτάξουμε για να διαπιστώσουμε εάν είναι παραβάτες.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Μία τέτοια λίστα αλλάζει τακτικά και εξαρτάται από την χώρα στην οποία ζείς. Το IBFAN έχει  δημοσιοποιήσεις πού αναφέρουν πολλές εταιρείες

Μπορείς πάντα να ρωτήσεις στον τοπικό οργανισμό IBFAN

IBFACTCANADAINCANADA

NABA in theUSA

BABY MILK ACTION inUK